måndag 24 november 2008

Google Earth för att öka skrivlusten

Idag är det mådag och en månad kvar till julafton. fast arbetmässigt känns det som det redan är julafton. Jag hittade och skrev för inte så länge sedan om en ny blogg ICT in my classroom som innehåller massvis av tips och idéer för klassrummet.

Nu senast har jag hittat en guide hur man kan använda Google Earth för att inspirera till skrivande genom att göra en virtuell resa och skriva om den. Fantstisk idé! Kreativt!!
Lägg sedan till Classroom 2.0 så blir det nästan för mycket att ta in på en gång...

Jag har även testat att dela min presentation från skolforum och Bibliotek -IKT på Gunnesboskolan via SlideShare. Den första har redan visats 16 gånger och det utan att jag gjort reklam.

Men man kan också göra hela presentation en via denna sidan. Se ett exempel nedan.

Web2.0 and the Future
View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: edayz08 vet)


Nu är ni 11 som visar att ni följer denna blogg genom att klicka på "Följer denna blogg" till höger...

Inga kommentarer: