onsdag 12 november 2008

Att ha eller inte ha

Det är Frökens Funderingar för idag, eller egentligen igår.
Detta inlägg handlar om Västnytts inslag igår om att 53 skolor inte har och bara 8 skolor i Västsverige har filter som blockerar sidor på Internet för eleverna. Även TextTV tog upp det igår.

Grattis Västsverige
, säger jag, som har så vidsynta ledare att ni inte behöver ha filter.

Om filter eller inte har jag skrivit om förr i denna blog och ni som följer den vet mycket väl att jag INTE tycker att filter är något att ha i maskinerna utan skall finnas i huvudet på eleverna. Detta tycker också Fröken!
Hon passar på att hänvisa till en bra artikel av Stig-Roland RaskLeda med IT som jag hoppas att alla skolledare läser.
Ni som läser detta och inte är skolledare gå till er/era skolledare och se till att de läser Internet utmanar och provocerar!

Ni som anser att ni läser denna blogg regelbundet får jättegärna klicka på "Följ den här bloggen" i menyn till höger under gadgeten, det heter faktiskt så, Bloggintresserade. Då kan jag och alla andra se att ni följer min lilla blogg som förövrigt passerade 7000 visningar med rågen igår. Tack för det och tack för alla kommentarer och inspierarande tillrop!

Inga kommentarer: