måndag 3 november 2008

Jag ser dem komma över skolgården!



I höstsolens sken ser jag dem hasta över skolgården med datorn i famnen.
Som om det var ett barn.
Jag vet att vi är lyckligt lottade på vår skola med en ledning som ser möjligheterna och inte problemen . Som pedagoger har vi fått ett fantastisk grund att bygga på med både pedagogiska idéer som fått förankrats och en infrastrukutur att bygga på men...
Tyvärr så har vi inte nått fram ännu.
  • Det finns inte en projektor i varje klassrum (199:-/mån)
  • Det finns inte en dator till varje lärare (300:-/mån)
  • Det finns inte en dator till varje elev (300:-/mån)
men de hastar likväl över skolgården med datorena i sin famn som om det var ett barn...
tänk om de kunde få var sin...

1 kommentar:

Anonym sa...

Poetiskt, vackert, kostnadsmedvetet och visionärt... vad mer är där att tillägga, för elever, lärare, skolledare och politiker? Varför saknas politisk vilja, förvaltnings-guts och/eller ekonomi till ett så viktigt steg? Jag känner mig bakbunden!