onsdag 29 april 2009

Socialt lärande, deltagande och teknikutveckling


I dag är jag trött eller rättar sagt jag vara precis trött men det var innan jag upptäckte en som Joachim Thornström skriver i Skolväskans blogg
grymt snygg och otroligt bra presentation om socialt lärande, deltagande och teknikutveckling på bloggen Datorn i skolan - pryl eller verktyg?.

Perfekt som komplement till Michael Wesch…

Så jag tar bara och lägger in Joachims blogginlägg här och länkar till presentationen. Ni MÅSTE titta!!! och när ni ändå är igång så kan ni ta och titta på en film som Micke Welsh producerat tillsammans med några av sina elever om Youtubes historia. Det är en föränderlig världe vi lever i!


1 kommentar:

Mattias Wirf sa...

Det är en fascinerande historia, Youtube. Jag insåg inte att den startade så sent ändå. 2005. Det är ju bara 4 år sedan. Ibland känns det väldigt avlägset att vi en gång inte ens hade Internet. Trots att jag levda ganska länge utan...