måndag 6 februari 2012

jag är hälften man,

Facebook och Social media ställer många invanda beteenden på skaft eller helt enkelt upp och ner.
För två veckor sedan hade jag tillsammans med Patrik Glad utbildningen inom ramen för TÄNK OM Yngre Åldrar. Den första uppgiften var att gå in i den slutna facebook grupp som vi skapat för dem och lägga upp en film om vad de använder datorn till i grupper om två och två. Man såg paniken i deras ögon och efteråt i samtalen om uppgiften blev det en bra diskussion om vad Facebook är och vad det innebär att vara med. En del av deltagarna hade bestämt sig redan innan att de inte ville vara med och framför allt inte kunde vara på samma arena som eleverna. En av de mest bestämda addade sedan mig dagen efter som vän ;D
Joakim Jardenberg tar idag upp en intressant diskussion om 100% människa.
Personligen har jag tills nu i alal fall alltid hållit eleverna utanför mina svärer på Facebook men har börjat vackla och håller med Joakim om det här att man kan bara var en människa. En viktig diskussion som går vidare. Hur gör ni kära läsare? kommentarsfältet finns till för er ;D

Inga kommentarer: