fredag 3 februari 2012

Än en slank han hit, än en slank han dit...

Attribution Some rights reserved by dok1
Igår så stormade skoldebatten. Än en gång var det ett uttalande från "han som inte får nämnas vid namn". (Höll på att skriva "han som inte borde få vara med" ;) Uttalande denna gång handlade om Sollentuna kommuns satsning på iPad och att skriva sig till läsning. Skolminstern kände sig i DN "oerhört provocerad när kommunala företrädare anser att böcker tillhör forntiden". Än en gång uttalar han sig om något han inte satt sig in i eller om han satt sig in idet inte förstått. Snabbt fylldes Faceboook, Twitter och bloggar om argument för och emot detta uttalande. Jan Svärdhagen summerade det som vanligt brilljant i IT & Etik.: Skolminister utan bildning. De företrädare som jag läser och håller med och som i min mening driver Svensk skolpolitik framåt var rätt ense om att han än en gång klampat i klaveret och denna gång rätt rejält. Tycker mig känna igen beteende hos en annan politiker som nyligen hade förståndet att kliva ner och avsäga sig sitt mandat. Jag menar och många med mig såg jag igår att skolminstern gjort alltför många Julholtare nu för att han skall kunna vara kvar.

Dags att träda tillbaka innan du
gör mer skada Jan Björklund. 
(F'låt at jag skrev namnet ;)

Psst... one more thing. Prova gärna Timehop som låter dig minnas vad du gjorde för precis ett år sedan. Genom tjänsten får du varje dag ett mail om vad du gjorde för exakt ett år sedan. Riktigt trevligt. (Tack Jan Svärdhagen för tipset ;)

Inga kommentarer: