onsdag 30 november 2011

Dream a little dream of me

OK detta handlar inte så väldigt mycket om skola. Det handlar om ett av min andra intressen. Fotografering. Jag äger faktiskt inte en digital systemkamera. För de flesta av er är det kanske inte så konstigt för alla göra inte det men jag har jobbat som fotograf och har ägt otaligt Nikon kameror. Jag har faktiskt en F3 kvar och har haft en Hasselblad kamera, såld. Lägg till att jag är "lite" prylgalen. OK jag är mycket prylgalen ;D
Då är det lite konstigt att jag aldrig haft en DLR dvs en digital systemkamera. Vi har en Nikon S800 i familjen och det är det närmaste jag kommer. Men jag har ju min iPhone och det är med den jag tar min flesta bilder numera. En kamera som är alltid är med är en kamera som man använder...
Gigacom läser jag om att det nu finns det en prototyp till iPhone som skulle göra den mer användbar nästa som en riktig systemkamera. Fortfarande en prototyp men i alla fall. Den kallas iCam och verkar riktigt intressant.
Den som lever får se...

Inga kommentarer: