lördag 14 juni 2008

Visselpipor, sång och talkörer

Då var det dags! 
Äntligen startar det långa sommarlovet för alla skolbarn.

Veckan som gick var det också studentfester och tjo och tjim på stadens gator.
Många grymtning har jag hört denna vecka om alla visselpipor som ljuder i dagarna 6! Vi har nämligen så många gymnasieskolor och alla har var sin dag som man går ut på... ja ni fattar.
Tänker att synd att så många, de som grymtar alltså, inte kommer ihåg sin ungdom...

I går när jag passerade stationen kom ett lasbilsflak med ungdomar i feststämning. Tyckte jag kände igen vad som stod på skyltarna så jag gick fram för att heja. Plötsligt ändrar ungdomarna sin talkör.
I T Jonas! Datateknologi! - I T Jonas! Datateknologi! - I T Jonas! Datateknologi! ...

så fortsätter de tills de försvinner ur hörhåll. Tydligen har man satt ett spår hos dem ;-)
Positiv som jag försöker vara så ser jag det som något positivt precis som att man får sig en känga på kabarén i alla vänlighet. Tack alla elever i år 9 Gunnesboskolan det har varit en ära att få arbeta med er. Jag kommer att sakna er...

Ja Magistern, en härlig blogg förresten, det är ett härligt yrke vi har som får möta alla dessa underbara ungdomar och det är inte utan stolthet man noterar att de fortsätter att hälsa på en även när de slutat skolan och gått vidare i livet...

och i kväll så är det match...

Inga kommentarer: