Abilene Christian University (ACU) bjuder oss på ett inspirerande exempel hur man drar nytta av detta för att utveckla såväl sin undervisning som sitt varumärke.Apple börjar den 11 juli sälja sin senaste 3G-modell av iPhone. Jodå, Sverige finns med bland dom länder som får ta del av revolutionen. ACU har tidigare jobbat fram en undervisningsmodell dom kallar Connected. Nu går dom vidare och ger alla nya studenter en gratis 3G iPhone. För dom är det ett självklart steg, eftersom 93% av studenterna sedan tidigare har med sig egna bärbara dator till universitetet. Än mer självklart blir det när vi betänker att ACU redan är igång med iTunes U. Där kan studenter och personal ladda upp/ner föreläsningar och intervjuer, uppleva det akademiska livet och utforska studentlivet, med mera.
ACU har ett par filmer om sin satsning. Den första kan du se nedan, den andra hos YouTube.
Skrivet av rgatarski kl 16:49 | TrackBack
lördag 28 juni 2008
iPhone snart lika vanligt i skolan som pennan!
Kanske inte övder allt men Richard Gatarski visar på ett exempel med ett collage i USA där de tar iPhone på allvar och då menar jag verkligen allvar! Han skriver i sin blogg Skolmarknad
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Oj - det är långt, långt, långt, kvar tills det är så, men jag vill skynda, skynda, skynda... Anne-marie
Skicka en kommentar