onsdag 26 mars 2008

IT-stöd – en väg till mer delaktighet för föräldrar

Jag var på Börshuset i Malmö igår.
Det var Infomentor PODB som presenterade sitt paket för bedöming som bjudit in. Paket är kanske lite dyrt, 26 000 SEK drygt men den ger o andrasidan ett komplett paket med bedömingsgrunder att stå på baserat direkt från LpO 94 och kursplanerna. Varför har inte Skolverket lyckats med detta på 14 år...

Infomentor PODB har också en IT-lösning för läroplattform. Det som är så hett i UK just nu där skolministern som jag tidigare skrivit om sagt att
alla elever skall ha tillgång till en läroplattform 2008.

Än en gång är Sverige efter, attans... men många kommuner däribland min, vi erbjuder Fronter, erbjuder en sådan lösning. För det är tror jag det ända sett att få det som IT- för pedagoger tar upp under samma rubrik som jag " IT-stöd – en väg till mer delaktighet för föräldrar"
Där kan de, föräldrarna mitt tillägg, få information om schema, utflykter, temaveckor, barnets frånvaro men också underlag som kan läggas ut inför kommande utvecklingssamtal.

Inga kommentarer: