onsdag 11 augusti 2010

Sommaren är kort...

...men den regnade inte bort. Sorry Ledin i år funkar inte din fina text. hellre då Sverige av Kent frmförd av Glada Hudik teatern från årets melodifestival som ett tack till Pär Johansson för sitt fina framträdande i årets Sommar i P1. Har du missat det kan du ladda ner alla avsnitt som Podcast från P1 sida här eller från iTunes här.



Efter en härlig lång sommar med sol och bad är nu höstterminen 2010 här. Ett nytt läsår som verkligen har mycket i sitt sköte. Det är nu i år som vi i Lund startar upp arbetet med en till En eller en dator till varje elev från år 7.
Gunnesboskolan laddar inför En till En med start för eleverna läsåret 2011 med utbildning i dels IKT men även skola 2011. Men det händer mer saker i Lund. Vi skall bland annat utveckla en kommungemensam fortbildning för att uppnå målen i IKT-handlingsplanen med hjälp av våra egna duktiga pedagoger och jag har förmånen att vara med och organisera det. Igår höll jag en inspirationsföreläsning för Tunaskolan och Östratornskolans pedagoger med tema En till En, mer än en dator där jag visade dels på den forskning som visar på fördelarna med En till En men också exempel på vad man kan göra med hjälp av en dator till elever. Jag måste dela med mig om en kommentar om mitt framträdande som jag såg på Facebook.
Ola Birger Franzén Jag tyckte inte det var en show. En show för mig är tingeltangel och cirkus. Jonas körde en välförberedd och välgenomförd och rolig/trevlig föreläsning. Den var givande.
Tack Ola jag bara bugar och bockar...