onsdag 3 mars 2010

Framtidens skolan! Broängen redan idag?

Den 15 mars kommer 15 olika kommuner til Brängen för att för att höra hur de arbetar mediepedagogiskt, eller som Jannie Jeppesen skriver
Broängens ettorprojektet kommer jag, Pernilla och några barn att berätta om. Vi kommer också att berätta och visa hur vi arbetar upp till och med årskurs nio. Den här filmen gjordes en förmiddag på Broängen åk 3-9 då jag tog med mig en kamera ut i korridoren för att visa hur brett vi arbetar och hur mycket som görs, hela hela tiden.

Låter mycket intressant men tyvärr kan jag inte närvara men jag såg filmen, se nedan
Lycka til Jannie och alla ni andra på Broängen, jag håller tummarna för er!
Go!

1 kommentar:

Unknown sa...

Mycket intressant! Såg artikeln från Mashable (http://mashable.com/2010/03/01/twitter-classroom/)om hur man använde sig av Twitter i undervisningen och frågade mig själv vad de finns för liknande bra exempel i Sverige och här hittade jag ju ett. Kul och spännande att se hur utvecklingen sprider sig.