måndag 8 februari 2010

Monday morning hesitate...

by foreversouls Flickr.com
Varför tveka? Lund har fått en ny IKT-handlingsplan!
För er som följer mitt Twitter www.twitter.com/joha88 fick nyheten i fredags.
Nyheten släptes i fredags via its learning. Jag har inte läst den färdiga texten eftersom den fortfarande är under tryckning men från informationen i fredags och den text som varit ute på remiss handlar det om ett riktigt kompetent dokument.
Först och främst talas det om Lund som 1-1 kommun from år 7! YES!! men, vilket som är viktigare, talas det om behovet att fortbildning och framför allt löpande fortbildning för att lärarna skall kunna använda IKT i sin undervisning.
Det känns skönt att veta att vi redan är på god väg att nå de mål inom området.
Så det är inget att tveka om. Full fart framåt!
Läs gärna Anders kommentarer om IKT-handlingsplanen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min kommun är inte snabbast när det gäller IKT men på vår skola tänker vi köra på ändå med 1:1. Vad vi saknar är dock goda exempel på andra skolors IKT-handlingsplan. Finns det möjlighet att ta del av er handlingsplan.

Unknown sa...

Ja Anonym
När den är klar så skickar jag den till dig om jag vet vem du är ;)