måndag 27 oktober 2008

Jan Björklund och Stig-Roland Rask

Till Jan Björklund skulle jag villja ge ett citat från en framsynt vis man, Ian Fox rektorn för Buckland Beach Intremediat i Auckland NZ som sagt mycket bra saker. Men det som passar bäst efter att ha hört vår utbildningsminsiter idag är.
The problems with schools today is not that they are not what they where.
The problem with Schools today is that they are what they where!

Vi skall inte tillbaka till en skola från förr. Det fungerar inte! Med det menar jag inte att vi inte skall ha krav eller utvärderingar! För det skall vi men det är för enkelt med betyg i några steg där dessutom två står för underkänt...
Ett skriftligt omdömme säger så mycket mer. Det som vi redan idag ger våra elever på Gunnesboskolan.

Livet är inte binärt utan fullt med nyanser!

Till Stig-Roland skulle jag vilja tack för en fin introduktion på skolforum idag. Det känns mycket bra att bli presenterade av just dig. Tack! Tyvärr missade jag dig två gånger idag men man hinner inte med allt.
Blogged with the Flock Browser

3 kommentarer:

annika sa...

Hej...ifall du glömt så heter rektorn för BBI i Auckland, Ian Fox. Han säger många bra saker. Annika

Unknown sa...

Tack annika för at du såg att jag missat denna mycket viktiga detalj. Ibland så skriver fingrarna inte så snabbt som tanken för en...
Ian Fox heter Reltor och jag har uppdaterat inlägget!

Anonym sa...

Hej! Tack för ett inspirerande seminarie på Skolforum. Det väckte nya tankar men också påminnelser vilket var välkommet. IT-Jennie