torsdag 23 oktober 2008

Gubben Rheingold

Via en vis gammal man ;-) Richard Gatarski, till en annan vis gammal man Howard Rhiengold, som gör skäl för sitt namn, får vi ta del av en intressant och MYCKET tankeväckande lektion i vilken väg skolan snarast bör ta.
Howard driver en Vlogg alltså en videoblog där han i detta avsnitt lär oss om Vernacular Video In Culture and Education. Howards filmer är som Richard skriver

Ta det lugnt, han inleder med att berätta vad “Vernacular” betyder. Naturligtvis är videon delbar till max, så jag klipper in den nedan. Knappt sex minuter sammanfattning som hjälper oss förstå bättre. Och är du riktigt reflekterande så inser du att bakom finns tunga, mycket tunga, filosofiska konsekvenser. Howards skola ÄR i världsklass.



Blogged with the Flock Browser

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar var en vis man!
Ser att du är i hufvudstaden redan nu. Undrar hur jag ska hittta dig i vimlet på Skolforum. Måste leta upp tiden för ditt framträdande. Ses!

Unknown sa...

Nja det att jag är i Sthlm är en sanning med modifikation för jag har varit där eller rättare sagt i Botkyrka för ett gig om IKT och skolbibliotek och sitter nu på tåget hem. Passerade Alvesta precis 13 minuter försenade... Ser att min Bloggy Twitter koppling inte funkar igen...
Vi skall nog hitta varandra på skolforum. Skall förska komma försent till ledningsmiddagen med Nacka ledarna så jag hinner mingla med dig och Jenny lite...

Anonym sa...

Låter bra! Be there or be square!