tisdag 28 oktober 2008

Google Earth och Microsofts moln

Nu är den äntligen här.
Google Earth för iPhone. Den finns för gratis nerladdning via AppStore.
Enligt de första testerna verkar det som att det är en lika stor Killer App. på den nya plattformen som i en PC oavsett OS...
Programmet flyter smidigt även på 3G, Edge och WiFi. Har tyvärr inte testat den på 3G eftersom jag ännu inte fått tag på en sådan men på WiFi fungerar det jättebra.
När version 2.2 av iPhone kommer så skall enligt uppgifter även StreetView stödas samt att det finns med en kompass som känner av hur telefonen hålls förtillfället. Coolt

Testade för övrigt Googlemaps nu i när jag var i Stockholm och behövde ett systembolag i en för mig okänd stad. Fantastiskt är allt jag kan säga.

Nu skall jag hemma till Ann-Marie Körling och får en karta med färdväg direkt på telefonen. Vem behöver Gps!

Microsoft har släppt sin version av Molnet läser jag i ComputerSweden. Den bygger på EC2 som Amazon släppte tidigare i år. Molan är det nya inom datorvärlden. Bort med trädtrukturer och in med relationer mellan olika appliaktione filer och användare. Man behöver inte ha saker installerat på klienterna utan allt kan köras via Molnet. Hiur coolt som helst...
Vi går en spännande framtid till mötes.
C U in the Cloud.
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: