måndag 21 mars 2011

I'm Easy Like Sunday Morning!

I fredags var jag på ett seminarie anordnat av Apple om iPad i skolan. Dagen var mycket givande och många exempel visades upp. Jag och många med mig twittrade om det under #ipadsem och #ipadiskolan om ni vill följa dagen. Joachim Thornström gjorde efteråt på distans en bra summering av dagen i under rubriken "Paddagogik – ett mycket inspirerande seminarium. Tror jag."
Det jag framför allt tog med mig var att mina tankar om att iPad framför allt fungerar för de små stärktes men nytt var att iPad främjar samarbete. Andra synpunkter var hur enkelt och snabbt barnen kom igång och vikten av att vara klar med varför och hur man skall använda "Paddan".
Myrsjöskolan visade på ett mycket intressant om hur de skapat Appar som ett projekt. Denna film visar mer om detta intressant projekt. Spelen som snart dyker upp i App-store heter bl.a. World of Vikings
Återkommer i ärendet när det sjunkit in...



Inga kommentarer: