onsdag 12 maj 2010

All alone, or in two's...

The ones who really love you
Walk up and down outside the wall.
Some hand in hand
And some gathered together in bands.
The bleeding hearts and artists
Make their stand.

And when they've given you their all
Some stagger and fall, after all it's not easy
Banging your heart against some mad bugger's wall.
Outside the Wall, Waters, Pink Floyd, The Wall 1979

Vet faktiskt inte varför jag kom att tänka på just denna, enligt min mening, fantastiska låt av Roger Waters, men jag gjorde det när jag läste om Dr PO senaste inlägg på thirdopinion.nu
Detta inlägg handlar om Semantic Web - Internet 3.0.
Begreppet handlar om att på något sätt länka ihop all data som finns på nätet och lägga till relationer. Att denna utveckling är uppenbara anser både PO och jag oavsett om vi vill eller ej. Nedansåtende film kommer från PO's inlägg och där försöker de som anser sig förstå begreppet beskriva det. De har i alla fall tillräckliga kunskaper att som slutkläm erkänna att de inget vet om framtiden.
Trevlig helg...

Web 3.0 from Kate Ray on Vimeo.
A story about the Semantic Web. Interviews with: Tim Berners-Lee, Clay Shirky, Chris Dixon, David Weinberger, Nova Spivack, Jason Shellen, Lee Feigenbaum, John Hebeler, Alon Halevy, David Karger and Abraham Bernstein

Uppdatering: kl 15.34, dags att fira lite i helgen. Över 40 000 sidvisningar och 80 följare.
Tack till alla ni som läser och kommenterar. Hatten av och djup teaterbugning till er alla!