måndag 25 februari 2008

Jag tar över stafettpinnen Jan!


Hej kära läsare.
Tillbaka efter en underbar vecka i Lindvallen med snö och skidåkning. Alla benen i behåll men med influensan...
Läste att Jan Svärdhagen tagit över Lindvallen efter mig så då får jag väl ta över bloggandet efter honom.

Han skulle precis som jag gjorde förra veckan inte ta med datorn eller jobbmobilen. Nja den sista nämnda tog jag faktiskt med mig eftersom jag inte har någon privat ännu. iPhone är ju inte släppt i Sverige, se nedan...

Har försökt skumma av lite av vad som hänt mellan snytningar och sovande...

Massor som vanligt! Vilken härlig bransch att jobba i!

Har hittat en ny funktion som håller koll till oss Apple fans på tisdagar. Kolla till höger en bit ner, Pingdom heter den. Den håller koll på om Apple-Store är nere för underhåll, vilket brukar betyda nya produkter från Apple, i alla fall på en tisdag...
En självklar nödvändighet för alla ;-)

Viktigare att notera är däremot att billiga datorer verkar bli intressant även för de som tillverkar dem. Med många wb 2.0 applikationer behövs inte mycket för en dator skall vara effektiv för lärande. Se IT och Lärande för ett intressant inlägg i frågan...

Håller iPhone för Hypen. Enligt inuse så gör den det eftersom Apple helt enkelt tagit bort en abstraktionnivå genom att peka och klicka... läs rapporten här

Det var allt för idag...

Inga kommentarer: