torsdag 27 oktober 2011

Don't Give Up...

AttributionShare Alike Some rights reserved by ▓▒░ TORLEY ░▒▓
För tredje dagen i rad utsätts min skola och kommuns verktyg för utvecklingssamtal, IUP och elevdokumentation för en riktad överbelastningsattack. Vem som gör detta vet jag inte bara att det visar hur känsliga vi blivit mot denna typ av djävulskap. För något annat kan jag inte se det som. Det drabbar skolan, pedagoger men framför allt eleverna. Känns inte alls bra att det finns människor som gör detta utan att tänka på vem det drabbar. Det gör ont i mig när jag tänker på det...

Genast reser vissa sina röster och ondgör sig om; varför skall vi ha det på datorn? varför skall vi skriva på nätet? det var bättre förr?
Men var det så mycket bättre förr?!? Vi kan inte återgå till pennan. Det går inte att med bibehållen undervisning och nuvarande budget ge elever, vårdnadshavare den information som de rätt till enligt lag med hjälp av penna och papper.
Vi måste var effektivare än så och vi måste ha ett samhälle där man inte hugger varandra i ryggen bara för att man kan. Vi skall kunna bättre än så!

Det är inte roligt idag.... så titta och njut för styrka...

Inga kommentarer: