onsdag 21 oktober 2009

Jag gör vågen till Magic Mouse och en ny iMac!

Igår gick Apple Store ner för underhåll...
För er som inte är så insatta i Apples hemliga kod
  • dels var det tisdag igår. Nyheter släpps nästan bara på tisdagar eftersom de då för störst utrymme i media...
  • När man ser meddelandet till höger så är det dags för nyheter.
Oboy denna gång så lämnade inte Apple många besvikna.
  • Ny iMac 27" med trådlöst tangentbord och nya Magic Mouse som standard, se videon för mer info...
  • Ny trådlös mus, Magic Mouse, med multitouch funktioner
  • Uppdaterad Mac Mini




Man kanske skulle ta och kasta ut den gamla "tjock" TV där uppe och ersätta den med vår platt-TV i vardagsrummet för att sedan placera denna monster till iMac i vardagsrummet som mediacentral, hmm...

Nåja nästa nyhet denna vecka är att jag faktiskt äntligen fick chansen att prova min invite till Google Wave med min givare, tack Mattias. Det var en häftig upplevelse. Hur var det då? Jo lite förvirrande till att börja med men jag är nu helt! övertygad om att detta kommer att förändra vårt sätt att kommunicera totalt. OK Richard jag håller med dig att tekniken är ny och vi måste promota de social media som är "upp and running". Det gör jag och kommer att fortsätta men e-post uppfanns för 40! år sedan och en del har hänt sedan dess...
För er som inte riktigt förstått vad det går ut på så är här en charmig lite film om Google Wave...


Inga kommentarer: