torsdag 22 oktober 2009

"Det närmar sig med skrämmande steg"


Nja då menar jag inte skolavslutningen det är ju ett tag till för årets nior innan grundskolan slutar till sommaren men det är nu bara dagar kvar tills ett historiskt event på Skolforum.
Teachmeet 09 in Stockholm, Sweden på Skolforum den 26/10.
OM du har chansen se till att närvara! det kommer att bli magiskt!
Vad är då Teach Meet, nja ett ställe där lärare möter lärare och tipsar varandra, kolla filmen...


Tyvärr kan jag inte komma eftersom jag då håller en KeyNote på den av Opentext/First Class anordnade mini konferensen på Birka Paradise under namnet "Framtidens Lärande i Praktiken". Ser fram emot detta men att jag missar Teachmeet är lite smolk i bägaren.
Arbetsbeskrivningen är "Inriktningen skall vara mot E-learning 2.0 och framtidens lärande samt vart vi tror att vi är på väg när det gäller IKT i skolan. Den skall naturligtvis vara inspirerande men även utmanande." Jag lovar Nicke jag skall göra mitt bästa...

Inga kommentarer: