måndag 10 december 2007

Resurser för IKT och skola

Läser i IT-mamman om Bengt som startat IKT och skola skriver i några kommentarer så här:

Jag kommer att lägga in alla lärarbloggars RSS på min Ning(se webbadress i inlägget). Ning är inte bara en blogg utan en Community med forum och möjlighet att lägga in filmer. Jag kommer också att klistra in bra saker…och det kan alla andra också göra som joinar…

Skillnaden blir att allt samlas på ett ställe och det går dessutom att ordna allt i taggar… Vad jag menar är att man behöver inte blogga där utan använda stället för att lägga upp bilder, filmer och skapa forum där man kan diskutera.

Det blir också ytterligare en samlingsplats att synas på…

Dessutom så kan man skapa privata Nings…communitys som barade i communityn kan nå. Skulle man vilja ha ett ställe som är mer avgränsat så är det enkelt att bygga sin egen community med forum och allt. Ni bestämmer också själva vilka funktioner som ska vara med i er community.

Vill ni bara starta ett eget forum som är enkelt att sköta så är det perfekt för det ändamålet.

IKT och Skola finns här.

Blogged with Flock

1 kommentar:

paradox55 sa...

Om vi blir många kan det bli en riktigt intressant tummelplats och även ett bra ställe för informellt lärande...

Tack för att du tipsar om det. Ning tror jag också är intressant som verktyg för undervisare...