fredag 7 december 2007

Jag skriver alltså är jag?

Just nu är det inne med Bloggar. Inte konstigt! Det ger så stora möjligheter för någon som har ett behov av att skriva och ger oanade möjligheter för skolan. Eleverna finner det så mycket mer spännande och intressant att skriva om de vet att de har läsare och på nätet finns det gott om läsare.
Vill du läsa mer om hur du kan använda Bloggen i din undervisning kan du läsa i Datorn I undervisningen
eller läsa i Liza Greczanik bok Bloggen möter undervisningen (Natur och Kultur) där Liza vill dela med sig av sina tankar kring bloggens möjligheter i skolan och exemplifiera sätt på vilka man kan arbeta pedagogiskt med datorn i allmänhet och bloggen i synnerhet.

Blogged with Flock

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit via Fredrik Svensson. Ännu en bra blogg! Vad kul!
Mina elever bloggar för fullt och jag ser vad mycket positivt det ger dem. Som sagt, kul att ha hittat hit!

Anonym sa...

Visst är du, Jonas! Skrivande, reflekterande och viktigast, numera länkad till mig;D

Anonym sa...

Vad kul! Tack Jonas!