torsdag 9 juni 2011

We don´t need no education, Part II

AttributionNoncommercialShare Alike Some rights reserved by anna_t
Hittade en intressant tweet igår

What’s the Most Effective Means of Education Today? http://lifehac.kr/iFFVdi /via @lifehacker #highered #edchat #ukedchatWed Jun 08 19:18:34 via TweetDeck


Intressant efter som blogposten och artikeln den hänvisar till handlar om människor som hoppar av skolan för att de anser att skolan stör deras inlärning.
Some of the smartest people I know (or just know of) didn't go to college or bother to graduate. Many think the school system is broken, and there are better ways to learn. The question is, if the way we're supposed to learn isn't effective, then what is?
En utveckling som idag alltså är en realitet i USA men som jag verkligen inte kommer till oss.
Vi måste fortsätta att utveckla vår skola till en engagerande och lärande institution med engagerade och bra lärare som hittar de rätta lärsituationerna för eleverna så att de finner den relevant och intressant.
Vi har en läroplan som ger oss den möjligheten. Det är dags för oss att ta oss i kragen och rulla upp ärmarna och börja jobba! MEn innan dess är det dags för en skön sommar. Till alla elever och lärare i Sverige.
Glad sommar!

PS för att backa in ett tweet som jag gjort kan du göra så här. 
Eftersom varje tweet i sig har en egen URL och alltså är en hemsida så är det första du skall göra att ta reda på denna URL. Twitter, appen alltså, höger klickar du och väljer Copy Link to Tweet. 
Denna klistrar du sedan in i Black Bird Pie och klikcar på Bake. 
Den koden du nu får klistrar du in i din blog som htmlkod och vips är den där. 
Tyvärr finns det lite skräp kvar ser jag på Brians tweet här ovan antagligen är det ramen som blockas av mitt style sheet dvs den delen av bloggkoden som bestämmer hur du ser denna sidan.

Uppdatering har lekt lite till med inbakade tweets och kommit fram till att det är ännu enklare med BlackBird Bookmark. Nu har jag sedan jag skapat och klickat på detta Bookmark fått upp följande i tweetlistan.


Klickar jag på en av dessa [embed tweet] får jag en kod att klistra in och då ser det ut som så här:


Angry Birds in real life: [Youtube] http://bit.ly/lXmfYgThu Jun 09 12:20:14 via web

men det blir inte bättre på @briankotts tweet ovan vilket jag inte förstår. Nåja det är mycket men inte fattar ;)





Inga kommentarer: