tisdag 10 februari 2009

Jubileum!

Passerade 11 000 sidladdningar precis och kolla räknaren vilken symetri!
Detta på Internet Safty Day och allt!

Kan rapportera från IT-mamman som har hittat ett fantastiskt verktyg för språkinlärning med det webbaserade animationsprogrammet Xtranormal.
Efter en snabbis på sajten (10 minuter) och IT-mammans exempelfilm känner jag att denna tjänst är ett måste i språkundervisningen så kolla in den.



Fredrik rapporterar om Alice och Knut Wallenbergs Stiftelse som betalar ut stipendier. Kolla in hans sida för mer info.

Joakim tipsar om ett ofta glömt fantastiskt hjälpmedel Skype. Citerar ur hans blogg inlägg

Använd Skype
Ett tips till alla som bor långt från sina barnbarn och som har tillgång till dator och internet: installera Skype. Skaffa en webbkamera om det inte redan finns inbyggt i datorn. Se till att barnbarnens föräldrar skaffar motsvarande program och utrustning. Ring och videosamtala. Lätt som en plätt och kul. Vi läser sagor för barnbarnen och sjunger sånger via Skype.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj att du gillade Xtranormal. Jag blev själv förtjust i den!
Har e-postat min film till dig. Om du inte får ut en kod ur den, så får du höra av dig.
Men... såg nu att det är gratis att ha sina filmer där en begränsad tid. Sedan ska de börja ta betalt. Suck..

Anonym sa...

Verkar intressant. Frågan är bara när jag ska sätta mig in i allt det intressanta som alla bloggare rekommenderar. Jag känner för tillfället en viss tidsbrist. Finns det ingen bra sida för "tidsbristare"? - hmmm?