onsdag 13 januari 2016

Rumor has IT!

Nu har jag sett den första...
Förslaget att köpa en begagnad Apple Watch. Ja, alltså inte för att personen ledsnat på den utan för att förbereda sig för Apple Watch 2. Kan säga att jag är rätt taggade på en Apple Watch 2 just nu.
För att vara ett företag på nergång som jag läst någonstans (låter det vara osagt ;) så  händer det mycket i Apples ekosystem just nu.
Först gårdagens nyhet om iOS 9.3 och de nya funktionerna för skolorna som jag skrev om igår Here We Come, och så nu dessa rykten...

Apple Music sägs ha 10! miljoner

betalande användare!!


Apples strömmande musiktjänst Apple Music uppges ha passerat tiomiljoners gränsen för betalande användare. Apple lanserade sin strömmande musiktjänst Apple Music i somras med en tre månaders prövoperiod. I oktober berättade Apple att tjänsten nått upp till 6,5 miljoner betalande användare och nu således tio! miljoner och då anses det dåligt...


Iphone 7 ryktas bli vattentät, få trådlös laddning och kommer därmed att bli tunnare eftersom hörlursporten tas bort. Det har kommer nya uppgifter som stärker tidigare rykten kring Apples kommande telefon Iphone 7. Fast Company har en källa som säger att Apple kommer att ta bort hörlurskontakten ur sin nästa flaggskeppsmobil. Det här för att kunna göra enheten tunnare. Hur gör man då med alla sina tillbehör. Klart inte bra att vara tvungen att skaffa en adapter men samtidigt skall sägas att "telepluggen" är den idag äldsta använda elektronikstandarden som vi har idag. Den tog i bruk redan på slutet av 1800-talet!!

Som sagt verkar inte bli mycket mer av det företaget nu när Steve är död ;)

En spännande vår går oss till mötes. 


Hoppas själv på en ny iPhone och äntligen en Apple Watch. Får se om jag varit tillräckligt snäll ;)

Jag tackar Adele för dagens rubrik så klart. Håll tillgodo


Inga kommentarer: