måndag 19 september 2011

I would find a way

Det har varit i vissa läger en omtumlande helg. Först läste jag
Det handlar om Gullspång där politikerna har stoppat datoriseringen i skolan pga ett! klagomål från en kommuninvånare som menar att man inte kan utesluta att strålningen från skolans trådlösa Internet kan ge skador. Därför stoppar man eleverna från att få tillgång till det som de redan har utanför skolan på skolan. Mer om detta bloggar Micke Gunnarsson idag på LIN-educations blog.
Att skolminstern går ut och väcker idén om slutexamen och att LR går in och stödjer går mig om möjlig ännu mer bekymrad. Ni som är med i LR och tycker som jag. Gör som jag. Lämna fackförbundet omgående...
Sedan lite senare upptäckte jag att Kristina Björn kommit med en lite appel till Centern om att släppa idéen om slutexamen... Det fick igång en intensiv diskussion på Facebook med bl.a. Troed Troedsson i farten. Riktigt intressant läsning med bra argument. För er som inte har Facebook finns diskussionen so far på PDF här.
Fast idag hittade jag något skoj. En hänvisning till Gunnesboskolan och våra digitalaportfolior i en blog om 1-1 i Lidköping. Skoj!

Inga kommentarer: