måndag 8 juni 2009

Såklart att eleverna skall göra film!!!

Varför har jag inte tänkt på det! Men Joachim och Ugglemamman de är smarta de...
Så klart att vi skall använda elever som vill till att göra instruktions och demonstrations ochgenomgångsfilmer. Med eller utan elever som skådespelare. Läraren kan ju agera och eeverna filma och redigera. Varför inte i stället för att förbjuda dem att jobba!

Ärligt talat… Varför ska Sveriges lärare göra en massa instruktionsfilmer… när vi har barn och ungdomar som kan göra det? ;)

Om jag har förstått det rätt är det Ugglemammans dotter som gjort denna som praouppgift. En utmärkt sådan, om det enkla och smidiga bildredigeringsprogrammet Picnik.

Mer! Fler!



7 kommentarer:

Åsa K sa...

Japp. Stolt mamma! Och visst kunde det vara bra för både unga och vuxna om eleverna gjorde instruktionsfilmer till sina lärare?

Viveka på Humlebacken sa...

Bra idé!

Ulrika Jonson sa...

Absolut underbart - göra tillsammans & dela - skola i tiden!

Magister Lindwert sa...

Självklart! Ta en titt på den här inför kollegiets läsårsavslutningsfest!
http://www.teacherondemand.se/video/592/salsa.html

Trevlig sommar!/ Johan

Emma Rosén sa...

Vilka av våra filmer var det du tyckte att vi skulle skicka till TOD?

Var lite trött i skallen när du sa det.

/Emma

Unknown sa...

@Emma Jag tänkte på filmen med intervjun med Stephen Heppell men även alla de andra och sedan embeddar ni dem på er sida så behöver ni inte hosta dem på er server. Sparar plats och pengar. Ni kan ju alltid gör en egen YouTube-kanal på ybc. Vill du vet hur kolla in Decembertjej här
http://bit.ly/13T2Iw

Emma Rosén sa...

Jag förstår hur du tänker, men det lär nog inte bli någon YouTube-kanal då vi väntar på installation av PodCast Producer vilken minut som helst. Vi vill ha det flödet.

Följdfrågor skickar jag med varm hand över till Daniel och Johanna. Jag är bara intresserad av ATT det funkar, inte HUR. ;-)