torsdag 18 augusti 2011

I walk a lonely road

Mycket har sagt som om Google och alla deras verktyg. Senast av raden är Google +
Jag använder mig av det i begränsad omfattning och har inte riktigt omfamnat denna tjänst ännu men jag måste säga som Jan Svärdhagen säger i sitt blogginlägg att denna tjänst har potential som ett utbildningsverktyg...


En annan tjänst som Goggle levererar är Street View. Då menar jag framför allt när de visar insidan av olika viktiga byggnader. Man kan med andra ord gå på museum utan att lämna hemmet. Detta har faktiskt sin fördelar. Att åka till Bagdad t.ex. är inget jag kan rekommendera eller ens fundrat på pga att det fortfarande är rätt osäkert i Irak men eftersom Google gjort det till mig kan jag ta mig en tur i Iraks National Museum genom att klicka mig vidare på denna länk...
Vill du se mer av världen från din soffa, tex denna mystiska plats, klicka dig vidare till deras galleri

AttributionShare Alike Some rights reserved by Milan G

Inga kommentarer: